torsdag 3 juli 2014

Utmed åkanten


Jag känner mig inte helt klar med Norrtälje stad än, jag tog så många bilder därifrån och vill visa er lite mer av Roslagens huvudstad.
Tänk att få bo så här mitt i staden och utefter vattnet året runt.
Fast det kanske blir för lugnt för min smak på vinterhalvåret tror jag.

 
Här spelades det jazz, vi kom första dagen på Norrtäljes jazzfestival och vi lyssnade en stund här.
Jag har alltid gillat jazzmusik, spelar ofta den musiken hemma när jag får välja.
 


Ville fånga den pyttelilla spindeln i nätet här.


Ett starkt kännetecken för Norrtälje stad är den här vyn upplyste Camilla mig om och det förstår jag, vackert:)


Nu på eftermiddagen badade Norrtäljes Tobakshandel i solljuset.




Nu hoppas jag på sol och värme i morgon för idag har vi fryst lite jag och Pernilla när vi jobbat under presenningen i Nora.
I dag var det stor loppis och massor med folk men vädret hade en negativ inverkan såklart för oss alla som skulle sälja varor utomhus.
Vi hade dock ett supermysigt rum under presenningen, vi har ganska gott om utrymme och väggarna höll den värsta blåsten borta från oss.
Alla stickade plagg från Ulla Jacobssons kollektion säljer dock som smör i solsken och i morgon får vi visa annat istället för att fronta med den lilla stickade ponchon Ella för nu är vårt välfyllda lager på dessa nästan helt slut.
Våra egna plagg behöver man prova och det var det ingen som ville göra i kylan tyvärr, men i morgon ska solen skina!
Så, nu säger jag God Natt eller God Morgon till er som redan lagt er.
Susanne
 
PS. Jag är superlycklig för ett fynd som jag gjort idag.
Jag har länge velat ha en ny sänggavel till vårt sovrum och vi har 60-tals möbler, alltså retrostil just i sovrummet. Den sänggavel vi har haft länge har bara stått löst och åker lite på sniskan ibland så jag har känt att en ny vore roligt att ha.
Jag har inte hittat någon alls som jag tyckt passa in men idag stod den där rakt framför mig alldeles innan stängningstid.
600:- fick jag ge för två 90 cm sängar i felfri teakoch det är två gavlar till varje säng.
Så snygg och riktigt rätt i stil. Ska bara bada in den i teakolja för att få fin lyster.
Är så jätte nöjd med den, ringde maken först för att stämma av om han var med på det nya köpet och fick ett OK:)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar