onsdag 18 juni 2014

Kärrstegens Café



Miljön inne i Kärrstegens Café var otroligt stämningsfull med alla gamla fina möbler och en
massor med roliga prylar att titta på från golv till tak som ni ser här på fotot under.




Jag hade önskat att jag hunnit  gå ytterligare en stund till inne i Cafe´butiken, jag trodde inte det var så mycket fint att se därinne utan att det mer var "bara " ett fik.





Hittade lilla vita missen som just reste på sig för att återta en position i mjuka röda soffan om en med en liten anings millimeters förflyttning .
Katter är alltid ett trevligt inslag i en vacker miljö som denna:)


Nu har ni fått en inblick i hur Kärrstegens butik ser ut och jag rekommenderar alla som har vägarna förbi att stanna till ett par timmar där. Här är en vy från bussfönstret precis när vi startar och beger oss från butik Kärrstegen.
Men nu är det dags mot nya mål, nästa stopp blir Helsingborg och butik Linnea.

Nu sitter jag själv och tittar ut över vatten när jag sitter och skriver. Jag har tagit en paus och stannat upp bara för att njuta en stund, kvällen är så vacker.





I dag och i går har jag och yngsta dottern rensat ogräs i rabatter och i trappen mot sjön och jag är alldeles uppäten av knott. Hoppas att knotten försvinner in i vår myggmaskin som vi satt på lite väl sent tyvärr. Återkommer med rapport om även knotten försvinner. Hoppas det!

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll.
Susanne

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne,
    Vilka mysiga bilder ni hade på Cafeet. Söta kissemissen :) Jag vill så gärna ha katter, vill adoptera två hemlösa katter men är tyvärr allergisk :(
    Jag gillar verkligen din blogg, massor med inspirerande & intressanta bilder + inlägg. Roligt att besöka in hit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för dina fina kommentarer, jag blev jätte glad när jag såg vad du skrivet nu ikväll när jag startade datorn. Jag har alltid älskat katter och även alla andra djur också men katt var det första jag skaffade mig när jag flyttade hemifrån till egen lägenhet.
      Jag har alltid älskat att fota så här på bloggen får jag lite användning av alla mina fotografier.
      Jag skriver till dig nu på mail:)

      Radera