måndag 23 juni 2014

Hos färghandlaren!


I dag har jag varit och letat efter färg som man kan måla om klädda fåtöljer med, men utan resultat.
Jag har läst om en ny färg som har kommit som är enkel att bara pensla på tyget så att man slipper klä om med nytt tyg. Måste testa det på en 50-tals fåtölj som står i garaget till ingen nytta och jag har inte lyckats sälja den så istället för att bara slänga den så får den bli ett roligt experiment.
Ska se om man kan skicka efter färgen på nätet istället.

Köpte färg till skåpet i alla fall.
Har bara handlat vit färg, det fick bli halvblank den här gången. Kostade på en dyrare variant än den färg jag brukar måla med.
En färg som gör ytan silkeslen sa expediten.
Jag brukar annars måla med en billig ITAK färg som är nästan som en grundfärg bara. Men då blir ytan mer skrovlig.
Jag har lovat maken att skåpet inte ska bli chabby-chic-det är nåt som inte faller varken honom eller döttrarna i smaken så nu får jag väl se om den här färgen lever upp till vad reklamen säger om den.
Ni ska få se foton på vilken färg jag valt i morgon för då ska det målas!

Får se hur insidan ska se ut när det vita är på plats. Bläddrade länge på färgkartan men fick beslutsångest. Jag vill ha en sån där turkos nyans som dom målar jalusindörrar med i typ New England stil.

Här på fotot ovan är en stol som vi inte heller har någon bra plats för egentligen hemma just nu men som döttrarna vill att vi ändå sparar.
Vi ställde den på altan först i någon vecka när det var så fint väder och det tog inte många minuter innan kisses Maja anammade den som SIN STOL.
Hon såg ut som en liten fin prinsessa i den, så nöjd så!




Så här vacker färg har syrensaften som jag berättade om igår.
Det stora fina glaset är med Champagne spetsat med outspädd syrensaft. Så gott.
Glaset till vänster är enbart saft.




Dessa bilder är från Midsommarafton. Men nu ikväll har vi mumsat på resterna av både tårtan och maränger. Men, nu är det slut och det är bra, så här kan vi inte hålla på och frossa i godsaker.



 Bilden under är smycken som jag tycker är så fina och som vi säljer i vår webbutik.
Märket på smyckena är Line by Evany och dom tre armbanden på fotot är mina absoluta favoriter.
Du har väl spanat in vårt sortiment på www.marthamildred.se




Dags att släcka ljusen och sova nu.
Susanne

1 kommentar:

  1. Vad söt kissemissen är!! Mysig den är :)
    Hur gammal är han/hon?

    vad det såg smarrigt ut med marängerna, & princesstårtan..! Champagneglas såg snyggt ut med bubblor av syrensaften.

    SvaraRadera