söndag 8 juni 2014

Full Rulle hos MarthaMildred

 
Möte med Delumo.

Nu har vi flyttat ut ur vår butikslokal på väster och ja, jag vet, det har skapat en viss förvirring.
Vi förstår det.
Men, nu är vi tillbaka i mitt eget hem där jag har arbetat sedan 26 år tillbaka!!!!!
Jag har alltid trivts med att arbeta hemifrån och blir mycket mer effektiv och kreativ i mitt eget kök där det är ljust året om.
I vår förra butikslokal blev det för mörkt där vi skulle sitta och sy och jobba med både mönster och all fotoredigering och all vår skaparlust försvann så jag frågade Pernilla om hon kunde tänka sig att utgå från mitt hem och det var en bra idé tyckte även hon.
Nu är det inte så att vi alltid kommer att sitta i mitt kök och jobba utan vi är FRIA!
Det ger helt andra möjligheter att vi kan åka vart vi vill utan att behöva tänka att vi måste skaffa ersättare eller sätta upp lapp på vår dörr med stängt och då få besvikna kunder.

Nu är vi mer aktiva än vi någonsin varit sedan starten 2011.

Vi är inbjudna att medverka och ha modevisningar i både privata och slutna sällskap och på arbetsplatser och då inte bara i Örebro.
I veckan blev vi inbjudna att åka till Söderköping 3 september och sommaren är nu nästan helt fulltecknad med även en längre tur till Skåne där vi är inbjudna som designers och ska ha modevisning.
Konstrundan i Mjölby är också en attraktiv helg för oss då både jag som konstnär sålde bra och också våra kläder var eftertraktade så den ser vi fram emot igen.

På bilderna här vill jag visa hur helt underbart vackert det är i Miljögårdscentrums orangeri och trädgård.

På vår önskelista så har vi haft ett mål att få ha modevisning just i Orangeriet och i veckan som var så var vi så nära man kan komma det målet.
Vi var inbjudna till ett slutet sällskap med 30 stycken damer som hade som önskan att få ha oss att visa kläder mellan varmrätt och efterrätt.
Jisses vilken lyckad kväll det blev för oss. Vi hade försäljning direkt på plats och det blev ganska sent innan vi hade lastat bilen igen för hemfärd i ösregn, men vad gjorde det-vi var jätte lyckliga.
Nästan alla gick hem med en MarthaMildred påse i handen.



Våra supereffektiva möten med killarna David Erixson och Philip Lindqvist som har företaget Delumo ger oss sådan otrolig energi och näring.
I veckan som gick hade vi två timmars möte som jag hade planerat för innan och visade både Pernilla och Killarna min nya ide´.
Och detta resulterar nu i nya espresso och kaffemuggar med motiv på som jag målat och blir så MarthaMildreds första steg mot serien MarthaMildred HOME.

Muggarna kommer att ligga på priset runt 75 Kr styck och motivet är i mjuka romantiska färger, inget svartvitt som mina tidigare koppar.

Och, dessa kommer snart......

Tanken på nya muggar som jag länge funderat på blev ett faktum efter min helt underbara Livsstil och inredningsresa i Danmark förra helgen och den ska jag berätta och visa bilder från en annan dag.
Pernilla halkade och bröt några ben i sin ena fot och gjorde sig illa ordentligt i handen dagen innan avresan så hon kunde inte följa med på resan som vi längtat efter sedan förra året.




Vi kommer att ha återkommande aktivitetskvällar på Anells- gränd 1 och vi hade redan fullrulle och i Torsdags kväll i veckan som gick med en inbjuden gäst som visade inrednings saker från företaget Perfect Home. Det var en mycket lyckad kväll med huset fyllt av folk som kom och gick och flera stannade länge.

I morgon Måndag den 9 Juni klockan 18.00 är alla som vill välkomna att ta med sig platsbalja och handduk och ett glatt humör för då har vi en inbjuden gäst Elin Jäger som visar sin kollektion CosmoPharma och då med fokus på kroppen och just fötterna som i morgon ska bli sommarfina:)

Vi har självklart vårt eget sortiment med också som alltid.

Anmälan görs på sms 0735-169600
senast i morgon vid lunch behöver jag få veta för att kunna planera för fikat:)
Plats Anells-gränd 1 Nasta Adolfsberg
Tid: 18.00 kan man inte precis den tiden så kommer man när man kan.
Så är det alltid hos oss.



 





Trädgården var underbar i Maj när alla träden blommade.
Kan det vara vackrare än så här?



 Som avslutning idag så kan jag ge tips om hur snyggt ett gammalt symaskinsbord kan bli med hjälp av 3 st sprayflaskor med vit färg.
Vi satte ut bordet till försäljning men ingen nappade och istället för att kasta det så köpte jag färg på Biltema, 3 stycken flaskor med vit färg gick det åt plus att jag även grundade underredet med rostskyddsfärg för att det ska kunna stå ute men nu är det fint tycker jag.

Nu är skaparglädjen tillbaka igen och jag längtar efter att få börja måla på en tavla som jag har i "huvut"!

Önskar er alla en fin dag och hoppas att solen skiner över hela Sverige.
Susanne


6 kommentarer:

  1. Vackert :) - och önskar er lycka till med alla nya idéer!!

    SvaraRadera
  2. Tack Josephine:))






    Josephine


    Josephine

    SvaraRadera
  3. Hej hej,
    Otroligt vackra blom-natur bilder!! Jag älskar natur & blommor & djur ! :)
    Fantastisk skapelse av symaskinen, tänk vad mycket kreationer man kan komma med.
    Damen i vitt hår, hon har snygg tunn vit kofta, vart har hon köpt den?
    Blev förtjust i den

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Damen i vitt hår är Pernilla som är min kollega och delägare av MarthaMildred och den koftan köper man hos oss, det är One size och hur otroligt bra kofta som helst:)) Alla dessa stickade plagg är mycket omtyckta och våra storsäljare. Den långa koftan hittar du på vår webbutiks sida och den kostar 675:- och är mycket slankande i materialet.

      Radera
    2. här kommer länken till koftan: http://www.marthamildred.se/product/lång-kofta-tröja-long-kina-knyt-offwhite

      Radera
  4. Ok, då vet jag att Damen i vitt är din kollega. Tack för länken, & just denna vackra kofta är i precis min smak & en sån jag länge har önskat mig. Inte lätt att hitta en sån där. Jag vill fråga, eftersom den är One size, jag är inte jätte slank så får jag plats i koftan tror du? :)

    SvaraRadera