tisdag 4 februari 2014

Kvalitetstid för mig


Mjuka fina pastellfärger har jag längtat efter nu ett tag och i helgen som var så fotograferade vi den nya koftan som passar alla dom kvinnor som gillar lite mer figurnära kläder.

Nu ikväll när jag kom hem efter jobbet så fanns det nybakade chokladbollar, jag åt bara en-fast jag hade kunnat äta många fler så god var den!
Måste kolla vilket recept den äldsta dottern använt för den här smarriga bollen var nog en av de allra godaste som jag faktiskt ätit!!

Jag gjorde mig en kopp espresso och blundade och njöt samtidigt som jag pratade med maken.
Familjen hade hunnit både äta kvällsmat och fikat innan jag hann hem.

Jag har nämligen tagit för vana från förra månaden att promenera till och från jobbet de dagar som jag är i butiken och det blir tre gånger till fyra gånger i veckan a 1 timme åt vardera hållet, alltså 2 timmars gratis motion per dag. Det är den motionsformen som faktiskt blir av och passar mig allra bäst.
 
Det innebär att jag är hemma ganska sent men då har jag hunnit få frisk luft och fått röra på mig.

Jag längtar faktiskt efter att få ta på mig ryggsäcken och trava iväg på morgonen, jag får nämligen en hel timme som jag kan ringa upp någon kompis och hinner få många fina och roliga samtal som jag annars tycker jag har svårt att få tid tiden att räcka till åt.
Jag tycker den här promenadtiden är alldeles lagom, tiden går så himla snabbt=kvalitetstid på alla vis!

Den här veckan har jag hunnit prata med båda mina närmaste väninnor från tiden som jag bodde i Tanzania. Dessa vänner har jag inte kommit ifrån någon gång utan vänskapen har hållit i sig sedan 2002.


I morse hade jag ett en timmes samtal med min goa vän Sanna, vi peppar och stöttar varandra i allt.

Bilen står parkerad hemma på garageuppfarten-känns bra! Jag går oavsett väder! Jag har satt broddar på stövlarna och det behövdes i morse.

Hemvägen går jag i tystnad och samlar ihop tankar efter dagen som varit. Skönt att bara gå in i sig själv och slappna av i alla musklerna förutom benen. En slags meditation kan man kanske kalla det.



 

 
 
 

Så vackra keramikskålar i fina mjuka färger.
Såg dom i en konsthantverksbutik på söder i Stockholm.
Skulle vilja äta frukost ur dessa!


Kul skyltning tycker jag.
Jag har annars svårt själv med att få till ett snyggt skyltfönster. Pernilla är som tur är bättre på det.



 


KRÅKES RECEPTBOK- där fanns receptet sa dottern, men med extra tillsats av en kopp espresso i smeten.

En önskan om en god natt till er ALLA
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar