onsdag 6 november 2013

Mina Kärnvärden!



Så mycket fint som Carina har i sin blomsterbutik Fiorella.
Det märks att Carina är utbildad dekoratör för hon kan konsten att ställa upp varor och skylta snyggt.

I går kväll innan vi stängde så tog jag mig tid en stund att titta på alla vackra arrangemang med blommor och vackra krukor, lampor och andra inrednings saker. 
Hos Fiorella hittar man en present lätt som en plätt!


Vi har haft underbart roliga dagar i butiken med tillströmning av kunder från öppning kl 10.00 till stängning  kl 18.00.
Så här vill vi ha det jämt! 
Jag vaknade i Måndags morse och längtade till att få cykla till jobbet och vår nya butik. 
Så vill jag ha det i mitt liv, varje dag är Unik och måste kännas rätt för mig inombords. 
Jobbet tillbringar vi  så mycket tid på så det måste kännas Rätt, det måste kännas rätt och stämma med mina kärnvärden i Livet. 
Det jobbet som jag har haft som extra jobb för att få in lön under ett par månader stämde inte alls in med mina grundvärderingar. Det var ett telemarketing företag som bygger på lögner och där ledningen var fruktansvärd och jag mådde så dåligt av hur vi blev behandlade av våra chefer att det var helt otänkbart för mig att jobba där. 
Jag vägrar att bli behandlad som skit. 

Det enda rätta var se till att komma därifrån omedelbart och då dök frågan upp från Elene Uneståhl om jag ville jobba som Skandinaviska Ledarhögskolans säljare samtidigt som Carina frågade Pernilla och mig om vi ville flytta in och dela butikslokaler med hennes blombutik. 

Nu stämmer mina kärnvärden som man säger inom den mentala träningen. 
Ett av mina viktigaste värden i Livet är Sanning. 
För mig så är ärlighet och trovärdighet en förutsättning för att jag ska må bra. 
Upptäcker jag motsatsen så lämnar jag de eller det. 
Det var så jag kände när jag lämnade ett företag som jag delade med en annan person tidigare i mitt yrkesliv,  innan jag startade MarthaMildred, 
Där hade jag jobbat typ 12-14 timmar per dygn i över 2 år och utan att ta ut någon lön, men för mig var det otänkbart att fortsätta att driva ert gemensamt företag när det visade sig att jag inte kunde lita på min kompanjon för 5 öre! 

Det var nya lögner hela tiden, nya ordrar som lades bakom min rygg och det uppdagades att det var många fler än jag som tidigare fått uppleva samma sak med den personen. 
Jag valde att lämna allt, lager, inventarier och allt. 
Fick tillbaka mitt aktiekapital plus en lite extra  summa för bensin men det var allt. 

I vissa lägen har inte pengar någon betydelse. 
Jag valde att starta om på nytt . 

Jag vill inte lämna ut några namn, jag skriver inte heller om detta för att göra livet surt för någon annan, jag känner idag inget hat eller ilska men det är faktiskt Tack vare Elene och min mentala träning och min coachutbildning  som gjort att jag kunnat släppa och gå vidare utan bitterhet och ilska och sorg. 

Här är också anledningen till min önskan om att få bidra till en bättre värld och jobba tillsammans med Elene och Lars-Eric Uneståhl.

Jag är ett levande bevis på att mental träning är Rätt!

Att komma bort och ifrån mitt tidigare kompanjonskap höll på att knäcka både mig och min familj.

Men, att jag nu väljer att dela mina inre känslor med er läsare är för att jag vill uppmana alla som inte trivs med något i livet att våga göra en förändring. 

Lita på dina egna känslor och lyssna på vad just du känner och vill få ut av sitt liv.  

Nu har jag äntligen en vardag som jag älskar! 

Spännande tycker jag att det är. 

Susanne
  

2 kommentarer:

  1. Men VAD himla bra och MODIGT av dig att skriva detta! Det kallar jag mod/styrka/kurage - att våga ställa upp för sig själv när livet inte bjuder på det som är bra.

    Den VARMASTE kram från mig//Agnetha

    SvaraRadera