lördag 31 augusti 2013

Stockholm i mitt hjärta!




Jag måste berätta om en mycket trevlig händelse när vi var i Stockholm i Onsdags.
Vi parkerade bilen på Söder och vi påbörjade en mycket trevlig promenad efter vattnet på ena sidan om oss och gamla plank som skyddade de gamla vackra trädgårdarna med sina helt fantastiska hus från en smula insyn på vår vänstra sida.
Utsikten härifrån är storslagen.


Här ligger de hus som nog har bland de bästa tänkbara läget!
Jag såg en kvinna sitta i trädgården här intill och teckna- här vill jag också sitta och måla sa jag till de andra.

När vi stod här och tjuvtittade in i den här underbara trädgården så kommer det en man gående och vi påtalar hur vackert folk bor här.
Vi frågar också om det är privata hus eller företag som bor här.
Han säger att det är privatbostäder, han vet, han bor där innanför den stängda porten i planket.


Varsigod säger mannen och öppnar porten!
Vi går runt i trädgården länge och bara njuter av alla blommor och fåglar som han matar året om. Hela trädgården är full av fågelkvitter.
Bengt Graaf som mannen heter som bor här är fotograf och just djur och blommor är hans specialitet.

Just Liljor samlade han på och det fanns mängder av olika sorter.
Han har gjort flera böcker om detta.
Vi blev inbjudna att även se bostaden från insidan, och jag ska visa er bilder inifrån en annan dag.

Vilken tur att vi alla tre är såna som uppskattar spontana möten, ofta blir dessa tillfällen de bästa stunderna i livet!
Vi blev medbjudna av Bengt till hans kvinnliga bekant med namnet Big, och den gamla damen är en erkänd skulptör.
I hennes trädgård och ateljé var vi också länge.
Big samlar på Bonsai träd och i trädgården fanns det växter för ett värde av ca en kvarts miljon kronor!




Nu är det dags att sova.
Varmt Välkomna till vår butik i morgon då vi har en massor med extra erbjudanden!

Susanne


2 kommentarer:

  1. Sånt där verkar bara hända dig, Susanne! Vilken lycka att få strosa omkring och sen bli inbjudna till dessa människor - vad mysigt :)
    /Josephine

    SvaraRadera
  2. ja, och det gäller att ta tillfället i akt då det händer, oftast är det de spontana sakerna som är roligast.
    Det är tredje gången som Maia och jag är i Stockholm och ute och går där och blir inbjuden till folk.
    Vi ser väl oskyldiga ut kan jag tro!

    SvaraRadera