måndag 24 juni 2013

Tips på utflyktsmål !


 






Förra Söndagen var jag, den äldsta dottern och min väninna med två av deras barn på utflykt hela dagen lång. 
Vi hade en sån där toppen rolig dag med mycket skratt!
Vi skulle på auktion men redan vid första anblicken kunde vi konstatera att det var inget som vi var intresserade av så vi åkte till cafeteria nere vid strandkanten i Nora där vi åt jätte goda smörgåsar som var mycket rikliga med pålägg och som var fullt tillräckliga som lunch. Sen blev det Noraglass till kaffet, nu blir väl flera ilskna på mig när jag säger min ärliga åsikt om den glassen, den är i mina ögon helt överreklamerad. 
Jag tycker mjukglassen på både IKEA och MC Donald är godare!!

Men, smörgåsen med lax var superb och den kan jag varmt rekommendera.

Sen visste vi inte riktigt vad vi skulle hitta på att göra.
Vi var ju inställda på heldag på auktion!!

Vandrade genom den lilla mysiga staden Nora, var inne länge i butiken som ligger på torget och som har massor med gamla saker, kläder, möbler etc.

Vi provade både kläder, skor och hattar, därinne var vi länge och hade skoj!

Såg en liten skylt som gjorde reklam för en butik i Pershyttan.
Galleri Victoria, och dit styrde vi bilen.

Du som gillar vackra saker, möbler, kläder, smycken, både gammalt och nytt, åk dit!
Så mycket fint vi hittade!

Jag köpte flera saker som jag kan visa en annan dag.

Det finns ytterligare en jätte rolig butik för alla som gillar gamla prylar, den ska jag också visa bilder från fast inte idag.
Båda butikerna håller hög klass på sitt utbud och vi hittade alla saker att titta på fast vi var inså olika åldrar.
I sista butiken så provade vi kläder och hattar och skrattade så mycket att butiksinnehavaren klev in i det rum som vi var i och sa - ja, här märks det att ni trivs och har roligt!

Så, du som bor i Närketrakterna och vill ha utflykts tips- åk till Pershyttan, där finns också en trevlig restaurang som är ett gammalt tåg.


  




Vi har haft en sådan jätte lyckad dag idag med vår försäljning utomhus så vi har beslutat oss för att ha stängt i vår butik på Torsdag. Försäljningen idag överträffade våra förväntningar alldeles!
Vi hade kunder från första minuten som vi öppnade tills stängningsdags och alla var för oss helt nya kunder.

Det kändes roligt att få titta tillsammans på nya färgprover och bestämma vad som ska vara vår basfärg till hösten när vi stängt för kvällen. I morgon läggs order på tyger.
Själva kollektionen med hösten nya modeller är klart sedan ett bra tag men valet av färg har vi väntat med tills nu. 
Det ska bli roligt att få fylla en nästan tom butiksyta med nyheter efter en välbehövlig semester!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar