tisdag 14 maj 2013

Sökes: Nytt hem för Kapser, hankatt långhårig och gosig!

Kasper , en hankatt på 10 år söker nytt hem på grund av flytt till lägenhet. Kasper vill ha tillgång till trädgård!
Familjen som äger Kasper har flyttat till lägenhet och Kasper trivs inte utan vill ut i friska luften, så han behöver en familj som bor i hus där han kan gå ut .

Ring mig så hjälper jag till att förmedla.
0735-169600


Min absoluta favorit tulpan är den här klassiska sorten som fortfarande finns kvar i vår trädgård sedan min älskade mamma planterade dessa lökar.
Just den här tulpanen påminner mig extra mycket om min mamma, så fort den slår ut så plockar jag in den och tänker direkt "min mamma, gud vad jag saknar dig"!.
Min farmor som jag också stod nära hade hela trädgården full av dessa tulpaner och redan som barn var jag så förtjust i dom.


 Här är den gamla hyllan som jag köpte i Köpenhamn, den är lite bredare än vanliga hyllor vilket var jätte bra. Äntligen fick jag en plats för glasburken med snäckor som jag plockade från stränderna när vi bodde i Tanzania. Det tog ca 12 år innan jag fann en bra plats för dom men nu står dom perfekt på hyllan övanför sängen.
Fågeln är en konstverk som jag inhandlat på galleri Z i Odensbacken för många år sedan, under den perioden då jag själv hade utställningar där, då köpte jag faktiskt också ganska flitigt konstverk, både skulpturer och tavlor av andra konstnärer.
Jag har alltid som sagt gillat original, är ingen kopiafia, utan uppskattar när det ligger en hand och personlig tanke bakom , och då ska det vara det som är gjort av original konstnären eller designern.

Därför designar jag själv och målar jag aldrig av andras verk, jag vill skapa något som inte redan finns.

När jag ser att andra kopierar mig så slutar jag med den produkten eller stilen etc och väljer att hitta på något nytt. Sån är jag och har alltid varit!





Just nu håller jag på med ytterligare än tavla än den jag skrev om igår.
Jag har hängt upp dom i vardagsrummet för att få känna av var och hur mycket orkidéer jag ska måla på den nedre tavlan som ska passa ihop med den översta.

 Inte för många blommor ska det bli på den undre, men det kan ju inte bara vara ett skaft heller?!
Jag har köpt ljusgula kuddar till soffan så jag ville måla något nytt som passar till vår vägg som behöver något stor tavla.
Nu hänger dom bara lite provisoriskt på väggen.



Så här kan det se ut om man sätter mina tre ljuddämpande tulpantavlor tillsammans på en snygg tavellist.
 Den här bilden är tagen i foajén på Capio, Läkargruppen i Örebro.
Blev väldigt snyggt med belysningen över.
Vi säljer dessa tavlor på vår webbutiks sida.


Länk till ljuddämpande tavlor

Just nu är det att hitta ett hem till Kasper som jag känner är viktigt så alla tips är välkomna.

Önskar er alla en fortsatt fin dag.
Susanne

1 kommentar: