tisdag 7 maj 2013

Mer från Inredningsresan med Petra!

Så här fint var det där frukosten serverades.
Rent och snyggt och massor med gott att välja på, här vill jag gärna bo igen.
 
 Här står Susanne och plockar på sin tallrik.
Som vanligt när det är buffé så tar jag alldeles för mycket på tallriken, ögat vill ha mer än magen!
Men, det smakade så gott att få sitta här tillsammans med trevliga, glada tjejer som man delade intresse med så stämningen var på topp hela tiden.
 

 Pumpa vatten ur den här jättestora termosarna krävde sin man...
Jag trodde den var tom och bad om hjälp, och fick det också av en mycket stilig ung man, men så fick jag skämmas också för mina svaga armmuskler för slut på vattnet var det INTE!
Här får Pernilla pumpa vatten!

 

Här kommer en stadsbild från Köpenhamns innerstad.






 Sista stoppet på Lördagen var i en liten butik där man gick nerför en trapp till en källarlokal som egentligen kunde ha sett ut som vilken trist källarlokal som helst med rör i det redan låga taket och ett rum som precis som i vår butik inte har några fönster men som hade förvandlats till en jätte mysig och trång butik.
Här fick Pernilla och jag massor med inspiration och kunde dra paralleller till vår egen butikslokal, så nu ska vi fixa och dona och göra om en hel del!

 





Jag tycker den här bilden med glasburken och garn-rullarna är så vacker i sin enkelhet. Jag kunde inte välja ut en favorit så det fick bli till att visa båda fotona:))




Här har man lindat rören med vita gipsrullar, ett enkelt sätt att få dom att smälta in mer i omgivningen.






Här syns också hur man snurrat gips runt rörpelarna.





 Så söta små barnskor som målats vita och som blir så fina som krans.






Det pyttelilla rummet utan fönster gillade jag verkligen. Jag tyckte att det blev så härlig stämning i rummet av den gamla julgransbelysningen.

Så här måste jag göra på jobbet någonstans eller kanske hemma!
 




 Nu ska jag och den yngsta dottern se Saltö på TV, cd skivan är uppletad och dottern väntar på mig med varmt te. Vi har båda ont i halsen och det är lite synd om oss!

Susanne

I morgon har vi öppet i vår butik från 14.00-18.00.




1 kommentar:

  1. Mmmm...
    Härliga bilder vännen
    Längtar tillbaka...
    Men snart ska vi dit igen
    Ska kolla upp hotell
    Kram på er

    SvaraRadera