måndag 7 januari 2013

Ibland blir det inte som man tänkt sig! Men, det kan bli bättre!

Har haft en lugn och skön och trevlig helg.
Varit hos goda vänner i går kväll och där blev vi bjudna på Enchiladas med köttfärs.
Åh! så gott det var! Det var precis lagom starkt och perfekt chili smak!
Vi som älskar tacos här hemma och äter det ganska ofta, då är ju denna rätt något att variera sig med.
Jag har inte ätit Enchiladas sedan jag var typ 22-23 år och då åt jag det i Mexiko när jag var där på semester.
  

Här kommer några bilder på våra nya scarfs och stickade plagg som vi precis fått hem.










I går morse hade vi satt klockan på ringning för att åka iväg innan jag skulle till jobbet( vår butik) och spinna.
Vi hade bokat platser i fredagskväll och vi var riktigt laddade för ett roligt cykelpass på Njoy.

Efter att äntligen fått tag på en parkeringsplats och lagt i pengar så kommer dottern ut från gymmet och möter mig för att förvarna mig för att den relativt nya tjejen i kassan släppt in såna som inte hade bokat in sig innan så när vi kom så fanns inte några platser kvar.
Jag brukar inte tappa humöret så ofta men det gjorda jag nu.
Jag kände bara att - Vi åker hem igen!
Så sa jag alltså till dottern.
Men, mamma, vi har ju ändå gått upp tidigt och åkt hit och betalat parkering så då kan vi väl prova nåt annat.
Nix, nåt danspass ville jag inte prova, det var ett pass med en massa steg! Det såg jag genom fönstret. Inget för mig!!
Då fick det väl bli gymmet utan träningsskor för jag hade ju bara skor för spinning med mig.

Jag var sur i en hel halvtimme, för jag tittade på klockan ideligen för jag tyckte det var så trist så jag ville hem, men jag hade lovat att vi skulle stanna i en timme, så jag vet hur lång tid jag var sur.

Men, jag insåg tillslut att det kanske faktiskt blev bra detta att vi inte fick plats på spinningen. 
Jag är ursvag i mina armar!
Några muskler finns inte alls! fast det är ju bra för då har jag ju inga muskler att få träningsverk i konstaterade jag!

Jag var alltså bara sur under första 30 minuterna sen var jag på bra humör igen:)))

Så, idag har jag fortsatt att träna med våra hantlar, rockring, gjort plankan, kört på crosstrainern m.m här hemma.
Har nu bestämt att detta var ett startskott för mig. Nu måste jag göra något åt min värk i nacke, axlar och armar som jag redan har värk i  och får mer och mer ont i , i och med att jag jobbar mycket vid datorn och sedan målar.

 Ja, så det var bra att det blev som det blev i går morse.
Nu ska det bli mer variation på min träning.

Nu finns nyheter inlagda på vår web butik och under koftor så kan man se alla  nya stickade plaggen i viskos.

Natti natti.


Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar