onsdag 10 oktober 2012

Stilleben




Jag hittade bilder på stilleben som jag fotat och jag försökte här att passa ihop fotografierna så att minst en färg skulle tas upp i bilden under....
Här är det den turkosa färgen som kommer igen i båda bilderna.
Den här färgen påminner mig om vackra dörrar i Tunisien och i andra varma och sköna länder jag varit i.











Här är det solens färg som återkommer i bilderna under.
En rolig belysning i hallen hos min väninna.




Ser ut som en fruktskål.



Här är det den gula färgen som skymtar bakom det lila och återkommer i keramikfatet.
I Vitlöken så är det svaga lila-bruna toner som ger skugga och ådring. 




Här är det de vinröda tonerna i löken som finns i det gula fatets krackelering.
Solens glada färg finns fortfarande med även i den här bilden.


Här är blänket som man kallar "högsta dagrar" när man målar, det som ger lyster åt hela tavlan.
Att sätta ett extra och sista penseldrag med vitt på löken , blomman eller ett ansikte ger liv och äkthet åt tavlan när jag målar. Då är jag färdig.





Här är en så vacker bild( det är inte jag som fotat den här bilden) på Peters Jonsons silverarmband och här kan man verkligen säga att han är färdig med sitt verk.

Varmt Välkommen till vår butik i morgon Torsdag då vi har öppet från 14.00-20.00

Susanne

Länk till Zilverzmen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar