tisdag 2 oktober 2012

Rawfood evening!

Ost gratinerade kikärt- biffar valde jag den här gången.

 Nu har jag varit och ätit lunch på Ingeborgs igen men med en annan väninna, inte vilken som helst utan en av mina allra närmaste, Maria och min ena dotter.
Varenda gång så säger jag till personalen att ni är bara så underbart duktiga!
Vilken mat! Upplägget, smaksammansättningen, variationen, det goda hembakade brödet med lite smak av kanel, ja allt ger jag topp betyg!

Nu ska jag slå ett slag för nästa tisdag då det är kurs i hur man tillagar Rawfood.
Jag och min dotter ska gå, vill vill ha med maken min också. den yngsta dottern har cheer-leading eller hur det nu stavas? och det går före allt.
Men, jag tror detta kan bli en intressant kväll.
Hoppas fler här i min stad nappar på detta.








Matlagnings tips/ideer

Är du ingen mästare i köket? Eller springer du alltid på problemet att du aldrig vet vad du ska göra för måltid?
Ja då är denna del av sidan ditt val, här kommer vi ha några matlagningstips för dig som inte vet, är nyfiken eller rent av gillar mat.


Så här fint är det på toaletten. Är toaletten välstädad så säger det ganska mycket om resten av restaurangen tror jag.
  






 Jag bara älskar den här stilen på inredning just i ett café / restaurang.




Stora handskalade räkor förstås


Bara detta att lägga manken till att dekorera såsen lite extra med pinjenötter på ett vackert sätt ger pluspoäng.


Som vi konstaterade alla tre, man är alldeles lagom mätt och håller sig så hela dagen, inget sug efter sötsaker alls. Jag var inte ens hungrig på kvällen, inte dottern heller.
Den här sortens mat borde man laga hemma.
När man äter lunch här så är maten som det allra bästa som man kan tänka sig när man går ut på en riktigt bra restaurang på kvällen.

Dags att sova nu, blir alltid sena inlägg.

Susanne
 Ingeborgs på facebook
Ekologiska Örebro 
Länk till Ingeborgs i Örebro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar