söndag 21 oktober 2012

Nasta Welcome Home




Nasta Welcome Home



Här stiger vi in i butiken

Nasta Welcome Home

som ligger vid Nasta  herrgård i Adolfsberg.




Oj, vilken vacker butik Nasta Welcome Home är.
Stilen går åt marint och klassiskt och det är hur mycket som helst att titta på här inne.
Två våningar fulla med vackra inrednings prylar.



Fina kransar till 50% rabatt nu.





Här är det roliga ljus som ser stickade ut.





 Här är en fin dörrstopp. I den här butiken har man möjlighet att hitta presenter till alla sorters människor och både till män och kvinnor.  Det finns många saker som är lite annorlunda och som är sånt som man faktiskt kan ha nytta av. Så kallade bra ha prylar.Men, sånt som man kanske inte köper till sig själv ändå.


Trappen till övervåningen.



En urtjusig och dyr herrbetjänt i skinn.

Sängen som står uppbäddad ser verkligen inbjudande ut.

Om man ska köpa kuddar så ska man åka hit för det finns ett stort urval med snygga kuddar och även mycket fina lampor att välja på.

Egen logga på ljusen, snyggt!




Vackra glas från Evfa Attling i lyxig förpackning.


Här är den bra ha pryl som jag köpte till mig själv. Jag saknar en handduk  att torka av mig på precis vid diskhon, jag måste vända mig om till andra väggen och det droppar alltid vatten på golvet då.
Nu hittade jag en krok som man bara flyttar med sig där man står och den är lagom tung och behöver alltså inte skruvas fast utan står stadigt och man hänger dit handduken eller grytlapparna där man vill ha den för stunden.
Onödigt uttryckte sig maken om den fina kroken!!?
Men, vi får väl se om han kommer att använda den eller ej!

 Julpynt var det lite här och var redan i butiken. Det är nästan så man längtar att få ta fram advents stjärnan till föntsret.


http://www.facebook.com/pages/Nasta-Welcome-Home/213792275314211
Länk till Nasta home





En väninna till mig ringde i gårdagskväll och sa till mig slå på TV sporten för jane björkman hade vår tröja som heter Riga på sig.
Även tröjan under är vår jumper Baltimore.



Första fikade vi på Lindbacka bruk som nu var tredje Söndagen i rad som jag var dit.
Jag blev väckt i morse av min väninna som ringde och sa-jag har läst på din blogg att det är gott fika i Lindbacka bruk. -Jag vill åka dit, följer du med? -Självklart svarade jag. Idag hade jag en dag som var som ett oskrivet blad. Sådana dagar är skönt!

När vi nästan var alldeles i närheten av där jag bor så tjoade jag till, vänd bilen och ta in nästa gata, så nära bor jag Nasta herrgård.
-Jag har inget att blogga om idag men där är det fint vet jag.
Ja, där är det verkligen underbart. Jag håller med texten som står på deras hemsida- En av Sveriges absolut finaste inrednings butiker.

Nu ikväll har jag varit ute i regnet och gått min vanliga stavgång med min blogg vän Fasterknaster.
Det gör inget att det regnar när man går med en rolig kompis.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar