måndag 29 oktober 2012

Kalla och varma fäger!




Kavajen som har namnet Nottingham finns kvar i bara två exemplar i vår butik men vi vill visa här hur snygg den är tillsammans med den klänning / tunika som heter Ford Ocra som vi fick hem nu i veckan.

Tunikan finns nu i alla storlekar.
 







Den här tunikan passar tillsammans med alla våra jackor och framför allt tröjan som heter Riga och som vi väntar på att få hem igen.

Precis som alla våra kläder så är det bara att tvätta och hänga och ta på sig igen.
Den här tunikan finns kvar så länge brokad tyget finns och det är tyvärr inte så mycket tyg kvar.
Just den här färgkombinationen visade sig vara lyckad. Den såldes slut väldigt snabbt.
Den är ju i en blandning mellan varm och kall vilket vi annars brukar undvika i kombination när vi designar våra kläder.

Jag själv klär bäst i varma (vår) färger och Pernilla  är en klar vinter, alltså hennes bästa färger är kalla så vi väljer nästan alltid båda färgskalorna så att alla ska kunna hitta sin rätta färg.
När man klär i den färgskala som är helt rätt så får tänderna en vitare färg, rynkor, linjer m.m tonas ut, ögonvitorna blir "vitare" med rätt kulör på kläderna närmast ansiktet.
Det brukar vara så att har man "rätt färg" på sig så får man ofta positiva kommentarer.
Sedan är det självklart upp till var och en att välja om man ska bry sig om detta eller ej.
Men, min erfarenhet är att med rätt färg så lyfts vi människor fram till vår fördel, det bara är så, vågar jag påstå.

Och här är iallafall ett plagg som har kall ( svart ) som basfärg men detaljerna är varma så därför kan de som annars inte vill ha kall färg också passa i den.
Jag bara älskar den här tunikan!




 Vad mörkt det är ute redan!
Det känns som det är mitt i natten redan.
Jag ska väg och spinna snart men allra helst skulle jag vilja krympa ner i soffan och slumra lite tror jag.
Kanske blir jag piggare av spinningen.

Den äldsta dottern och jag har suttit och tittat på olika inredningstips på datorn, vi ska tapetsera och måla taket och göra om lite i hennes rum nu i veckan då det är höstlov för de som går i skolan.

Hon hittade en bild på hur hon vill ha det.
-Mamma, konstigt att jag inte är född till prinsessa, min smak är ju precis så! 

-Ja, men jag tror inte jag skulle passa som drottning!


Önskar er alla en trevlig Måndagskväll.
Susanne

PS. den här veckan har vi öppet Onsdag 14.00-18.00
Torsdag 14.00-20.00
Lördag stängt!

Passa på att köpa biljetter nu till modevisningen 6 November som går i Rädda barnens regi, det finns endast ett fåtal kvar. Vi har fått 10 stycken extra som vi kan sälja och sedan är det slut på biljetter, så här gäller det att vara snabb.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar