måndag 22 oktober 2012

Nymålat i olja


 

 Här är några bilder på mina precis nymålade tavlor, men det var väldigt svårt att fota och få rättvis färgåtergivning på målningarna, speciellt den med guld. Jag har jobbat många timmar med att bygga upp en reliefstruktur på duken så att det ser ut som en gammal ram runt ett foto men det är en tavla i olja.
Sen har jag målat lager på lager med tunn oljefärg. Sist har jag bladguld på några små ställen och sedan är det ett dyrt guldpulver som ligger som ett skimmer ytterst. Sist är det blank speciallack för att få en riktigt högblank effekt speciellt på kvinnan så det ska se ut som ett foto i en ram, men det är just det som gör att det inte gör sig rättvisa på ett fotografi. Kanten runt om är också målad.


 





Den här oljemålningen var också svår att få bra på fotot.
Det är ett hjärta som jag målat underst och sedan har jag målat hur många lager som helst på varandra.










Här är en oljemålning också med laserings teknik. Tunna lager på lager.

I dag ska jag jobba i ateljén hela dagen.



Redan nu kan jag tala om att vi bjuder på frukostbuffe´på Lördag också.
Då anmäler man sig på sms eller genom att ringa eller maila eller via facebook.
Du njuter av god frukost och vi berättar om oss och visar delar från vår kollektion genom en liten modevisning.

I Lördags hade vi en så lyckad dag. Vi var 5 stycken som arbetade med att hinna med alla kunder och det var full fart från vi startade fram till klockan 15.00 då vi stänger på Lördagarna.

Då kunde vi sätta oss ner och få en kopp kaffe och smörgås.
Vi kände oss så nöjda och glada.


Det är tur att våra lokaler är stora och att vi har flera rum att dela upp oss i och jag njöt av att se att hela butiken var fylld med trevliga människor.
En ung man som kom för att få massage sa - oj! herregud vad folk!

Manne hade fullbokat hela dagen. Den som önskar massage rekommenderar jag  kontakta Manne själv så hon kan ha koll på alla sina kunder och tider.
Här är Mannes telefon nummer:
070792 80 24

Både män och kvinnor är välkomna till Marianne.

Jag önskar er alla en bra Måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar