måndag 10 september 2012

Stadsträdgården




 

 Solen som skuggspel är så enormt inspirerande tycker jag, speciellt ljuset som blir på eftermiddagar och kvällar i slutet av sommaren. Det lite aprikosfärgade skenet är nåt speciellt.




I vår stadsträdgård så finns mer att visa än det jag gjorde i mitt tidigare inlägg för någon vecka sedan, här är en vacker keramiktavla som ligger i gräset utanför restaurang Stadsträdgården som ligger mycket vackert inne i växthusmiljö.
Detta är en mycket trevlig restaurang med gott fika också. Här har jag fikat mycket med våra döttrar, ända sedan de var riktigt små och låg i vagn.
Här är lite info om restaurangen.



Lunch
Mån-Fre 11.30-14.00
Lör-Sön 12.00-15.00

Café
Sön - Mån 11-18
Tis - Lör 11-20

Grillkvällar
Tis - Lör: 18 - sent


Dagens lunch


Måndag 10 september

Ungsbakad lax med pepparot o senapsås
Mango chutney marenerad kyckling
Panerad aubigin med vitlöksås
Fransk köttgyta 

Läs hela veckans meny » 



Läs vår catering-meny »













SKÖRDEMENY

Från och med 5 september kommer vi att ha en skördemeny på kvällarna med lokala råvaror Vi kommer att ha öppet onsdag-lördag från 18.00 ring och boka bord 019/139835. Menyn kommer att finnas på vår hemsida från tisdag den 28/8 välkomna


18.00 ring och boka bord 019/139835. Menyn kommer att finnas på vår hemsida från tisdag den 28/8 välkomna




När jag passerade restaurangen sent en eftermiddag så stod det uppdukat för evenemang tror jag.
det var så jätte vackert att jag ville fotografera och visa er alla. Än var det för ljust ute för att ljusen som brann på alla borden skulle komma till sin rätt men jag kan tänka mig hur fint det blev efter mörkrets inbrott.
Bilderna får tala för sig själva.
 










Länk till stadsträdgården

Jag önskar er alla en bra dag.

Susanne