torsdag 28 juni 2012

Trädgårdskonst

Jag gillar att ha lite roliga figurer bland blommorna. Här är en handgjord keramikfigur som jag är extra rädd om så den tar jag in över vintern, men annars så får allt vara kvar ute året runt. Har hittat mycket av mina små guldkorn till trädgården på Hjos Slöjdmässa som jag och döttrarna åkt till ända sedan den äldsta låg i vagn. Nu är det dags nästa helg igen. Mässan börjar på Fredag och håller på till Söndag.

 

 Vacker kväll var det i går och då passade jag på att plantera om mina krukväxter i nyinköpta lerkrukor.


Välkommen till Slöjdmässan i Hjo stadspark 6-8 juli 2012 (3 dagar)







Den lilla humlan var svårfångad i går. Den satt inte stilla många sekunder. Jag gillar ljudet av humlans surrande när kvällen är alldeles stilla och lugn.

Inköpt i Hjo.

De två växter som trivs allra bäst i vår branta slänt ner mot sjön.



Under sommaren så är det te på mina pepparmyntablad som jag dricker mest.Jag klipper alltid av massor som jag hänger och torkar så jag har mitt egna te under vinter också. Ska komma ihåg att ta med till jobbet idag så vi har detta att bjuda på som alternativ till kaffe.



Bladen i koppen som jag dricker just nu är från min lilla kruka så därför är bladen så små.

Välkommen till vår butik idag.
Öppet 14.00-18.00

Önskar er alla en trevlig Torsdag

Susanne