fredag 8 juni 2012

Stjärnor på Dublin!

Dublin Stjärna. Den här kappan / klänningen är i ett underbart tungt Jerseytyg och här är luvan och slaget på ärmen med stjärnor.



Vi har fotograferat nyheter idag .
Nu har vi fått hem plagg i alla storlekar men väldigt mycket försvann i går då vi hade en riktig tillströmmning av kunder hela dagen från 10.00.
Jätte roligt att så många hittar till oss nu. För varje vecka så kommer fler och fler kunder.
Stamkunder återkommer regelbundet och det är ett mycket gott betyg för oss.
Men, vi är också så glada och tacksamma att det tillkommer så många nya hela tiden.

Idag har vi även fotat en ny modell som är 66 år och som är jätte fin  i våra kläder.


Det blev ett litet felsteg med siffrorna när min kollega skulle göra beställning på tyget som skulle vara Ferrari röd.
När vi packade upp beställningen på kläderna så var det ju redan försent att byta tyget till " rätt" färg!
En lång svordom for ur Pernilla. Jag ville inte göra bördan större utan säger lite tveksamt " Ingen Ko på isen".
Pernillas modemedvetna 18-åring kommer ut och tittar förskräckt på oss.

Men, så fint utropar hon! Pradas höstkollektion har den färgen!!
Pernilla slänger till mig en Ferrari i färgen rost och säger, " ja, det är ju i iallafall din färg" Susanne!

Jag var överlycklig över att äntligen få en Ferrari i rätt färg till mig.
Jag fick ha den i min garderob i ett dygn!
Vi fick hem mycket plagg kan jag säga i tyget men allt har gått åt direkt och min egen fick jag lämna ifrån mig till en butik i Västerås som säljer mycket av våra kläder och där en kund ville köpa den av henne för att ha på bröllop tre dagar senare.
Så, den färgen har redan blivit en succé´!

Nu har vi fått hem den i våra två mest sålda kavajer. Nottingham och Dodge.
Jag säger bara en sak. Vilken tur Pernilla att du slant lite "fel" på tangentbordet!



Knapparna på Dodge Rost är så jätte vackra. Men, som alltid med våra knappar så finns de bara i en begränsad upplaga och det är så vi vill ha det.


Här är jackan Nottingham i rost.



Avslutningsvis vill jag tala om det rätta namnet på den vackra syrenen som jag bloggade om häromdagen.
Beauty of Moskva heter den.
Att det är speciell fick jag veta häromdagen.

Jag fick ett samtal för ett par dagar sedan av en som jag känner,och som jag pratar med då och då men nu var det kanske ett halvår sedan vi pratade sist. Eva Ericsson heter hon och har en jätte fin blogg och en butik med massor med vackert. Hon har även en butik som heter Smultrongården.
Bloggen hittar man under det namnet.

Eva hade sökt på Google på syrener och då kom MarthaMildreds blogg upp.
Jag hade bloggat om Annicas  vackra vita syrener dagen innan .
Eva letade just efter en sån syrensort till sin egen trädgård.
"Att du bloggade om den syrenen som jag letar efter", sa hon när jag svarade i telefonen! 
Det blev en timmes trevligt samtal och utlämnade av telefon nummer till min väninna.

En trevlig Fredagkväll önskar jag er ALLA.

Susanne

och Passa på att komma till oss på MarthaMildred och kika på vad vi har att erbjuda!

Öppet i morgon 11.00-15.00
Idrottsvägen 37
E:on huset.