måndag 11 juni 2012

Med känsla som i en Madickenfilm.

Det här påminner oss om Madicken filmen när dom är ute och ror på den stilla ån tyckte vi.

Sent nu ikväll har jag och vår äldsta dotter varit ute och gått med stavar.
Vi styrde stegen mot Karslund , som är ett vackert naturstråk.

Vi brukar gå runt herrgården men i kväll ville jag slå an på en annan stig som inte dottern gått tidigare.
Mot Lindbacka bruk.

Vi hade tur som undslapp regn, annars har det ju varit lite si och så med vädret idag.
Några få stänk men det blev inget mer.
Det var ett jätte vackert ljus ute så det var tur jag hade med mig mobiltelefonen så jag kunde få några bilder.



















Mer bilder kommer i morgon från vår promenad.
Vi stod länge och väntade på att lyckas få en bra bild på två bävrar som kom simmande nära där vi stod.
Jag har bara sätt bäver på nära håll en gång tidigare och dottern hade aldrig sett en livslevande bäver så vi stod tålmodigt kvar på bron för att få se dom titta upp men när dom hörde oss trots att vi stod så stilla vi kunde så dök dom ner i vattnet igen.

Hit blir det att cykla med fikakorg vid nåt tillfälle.

Nu är det dags att sova.
De andra sover i familjen men vi satte oss inne i vardagsrummet i vår favorit hörna , tände ljus och drack te och gosa med katten.

Susanne