söndag 17 juni 2012

Kubanska takter

Rofylld vy
 Vi kom ut till vår sommarstuga ganska sent i går kväll.
Det var egentligen min lediga Lördag och jag och båda döttrarna började morgonen med ett spinningspass  klockan 10.00.
Det var ett 60 minuters pass och jag log hela tiden. Det är ett gott betyg kan man väl säga eftersom det är skit jobbigt också.
Väl hemma satte vi oss för förmiddagsfika med nyttig smörgås och då ringer min kära kollegas man. Du måste komma hit, ni måste vara två för att hinna med era kunder idag.
Med glädje skyndade jag mig in i duschen och gjorde mig i ordning snabbt.

Med ett annat arbete kanske jag inte skulle ha åkt i väg på ett strålande humör om jag räknat med att vara ledig, men, detta är vad vi verkligen längtar efter, att få ha så mycket kunder så att vi måste vara bägge två för att hinna med att serva kunderna .
Vi är så otroligt glada över att så många hittar till oss, tillströmningen ökar hela tiden.

Kvällen njöt vi av vår underbara utsikt över vattnet och vår favoritglass Texas Pekannöt.

Här är en bukett med flera av mina favoritblommor, bland annat Stor Blåklint som  jag alltid älskat doften av, sen KAPRIFOL, den doften överträffar ju nästan allt i blomväg tycker jag.

Här är min köksfönster och när man öppnar det så "väller" Kaprifolen in.
Två sorters Akleja.
Vid den vita trädgårdsgruppen älskar jag att ta mitt kaffe på förmiddagen. Det doftar underbart här av både pepparmyntan som jag kokar te på, sen rosbusken som vuxit så mycket under året. Kaprifolen kastar sina dofter ända hit.
Här är vyn från frukostbordet.

Idag har vi rensat ogräs emellan alla regnskurar. När det störtregnat så har vi tittat på Dirty Dancing 2 men när solen sken igen så stängde vi av för att sen återgå till den nu, så nu är det "time" för sköna Kubanska musiktakter!

Ljusen på bordet brinner så vackert, Konjaken är upphälld och Espresson väntar rykande på bordet.

God kväll.
Susanne