onsdag 20 juni 2012

Att Njuta av stunden


Att Njuta av stunden

När jag skulle åka in till jobbet nu i morse så tog jag min Expresso ute i solen och satte mig bara på huk och tittade ner över slänte med blommorna.
det enda som hördes var fågelkvitter, annars var allt helt lugnt och stilla. Sjön låg spegelblank.
Dofterna av alla blommorna och doften av det starka kaffet var underbart.
Jag visste att jag bara fick sitta så i 7 minuter, sen var jag tvungen att åka in till jobbet.

Jag njöt i fulla drag.
Är det så att vi njuter mer av det som vi vet att vi snart ska lämna?
Sista stunden med någon man vet att man inte kommer att se på länge....
Sista stunden innan man åker hem från en semester....
Sista stunden som man dröjer sig kvar ute i sommarnatten innan man " måste" bryta upp för att sova....

Jag är en person som lever i nuet.
Man ska njuta medans man kan hör man ofta folk säga.
Jag tror jag kan säga att jag lever så.

För mig är just nuet så viktigt.
Så viktigt att jag ibland glömmer att det finns ett sedan också.
Vilket innebär tider att passa!

Just nu njuter jag verkligen av lugnet som finns inom mig. Jag arbetar med Pernilla som jag känner mig trygg med, hon är en stabil och trygg människa som man kan lita på,  det är en av de viktigaste egenskaperna hos en vän / arbetskamrat / livskamrat som jag värdesätter.

För ett par år och fram till förra sommaren påverkade mitt arbete mig negativt men jag lyssnade då till vad min kropp och själ sa och valde att göra ett avgörande val.
Det har tagit mig tid att återhämta mig men nu finns bara ett stort lugn inom mig, jag har inte ont i magen längre, jag kan dricka strakt kaffe , jag sover som en stock om nätterna , jag orkar träna nästan varje dag, jag har massor med tid för vänner och familj.
Jag lever!



Jag har ju skrivit om mitt kök i vår sommarstuga som han som ägde huset innan oss hade byggt lite konstnärligt. Det var små spegelbitar som satt i stort sett överallt där där vi nu satt vita lister.
Men, spegeln som sitter i själva fönsternischen är toppen.  Den ger en synvilla som är positiv.
Sjön som egentligen ligger åt vänster speglar sig så att man tror att den finns alldeles utanför fönstret till höger också.

Här är min arbetsplats när jag inte är i butiken.

Här syns spegeln lite mer.

Sten gillade konstnären som vi köpte huset av. Men, det var också något som vi föll för . Det är ett mycket praktiskt kök. Man kan gå hårt på stenen med skurmedel och scottsprite eller vad det nu heter?


Bänkskivor i stora rummet har den förra ägaren också byggt av Granit.
Tavlan målade jag förra sommaren.

Den murade asymetriska spisen gillar vi, den är annorlunda. Även här han har använt samma sten.









Vi har öppet idag som vanligt 14.00-18.00
I morgon 12.00-16.00

Vi har bara 3 stycken kvar av denna tunika. Finns 1 st i varje storlek  i M,L,XL.
Men, vi har mycket annat fint.

Välkommen till oss

Susanne
NESPRESSO