tisdag 15 maj 2012

Rosa skimmer



Idag har jag kännt mig piggare än igår som tur är.
Jag har både stått framför staffliet och målat i olja men även spenderat många timmar framför datorn för att lära mig en massa nytt.
Har läst manualer som jag aldrig trott jag skulle komma att göra för ett par år sedan.

Ju mer jag lär mig, ju roligare blir det ju så klart.
och, det bästa av allt, man får det som man vill ha det! Så enkelt är det!




Mitt på dan idag så kom min goa vännina Maria och det blev ett trevligt avbrott i arbetet.
Vi drack kaffe och en nyttig lunch smörgås.
Hon hade med sig en helt underbar utslagen Pion som jag luktat på åtskilliga gånger nu idag,
och, det här jätte fina kortet.

Jag som älskar Pioner!









Ett rosa skimmer mot den klarblå himmlen, så underbart.....


Har exprimenterat på photoshop nu ikväll och då blev jag också i ett rosa skimner.

Jag frågade mina döttrar om vad dom tyckte jag skulle blogga om ikväll.
Då sa den äldsta, skriv om en sak som jag tror kan vara skönt för många att höra.
Hur du upplever att fylla 51 år i jämförelse mot förra året , när du fyllde jämt!

Ja, det går fort!
Förra året kände jag panik!
I år är jag KO lugn!
Så, nu var det sagt!

Det är bara att strunta i att tänka på det där med siffror hit och dit och leva i nuet och njuta av var dag som man får. Man kan inte göra något åt det i allafall.

Jag valde att ta bort mina födelsedata på FB och sa ifrån till alla mina vänner som kommer ihåg sånt som födelsedagar, sen reste vi i familjen till London en vecka.
Det var en underbar vecka och just nu ikväll så har jag tittat på flera av våra bilder därifrån och tanken slog mig plötsligt " det känns som det var igår" vi var där!
Vad fort året har gått!

Det är väl kanske så att när man har roligt så går tiden alldeles på tok för fort.
Och, det här året har varit roligt!




Något som jag tror är viktigt, i allafall för mig, det är att ständigt utvecklas, att vilja  lära sig nya saker , att hänga med i utvecklingen, att vara nyfiken på nya saker, att inte stänga några dörrar.....







Avslutningsvis vill jag visa våra nya vackra knappar som snart kommer ersätta knapparna på vår jacka Nottingham i svart jersey. De vi har haft fram tills nu börjar snart ta slut.

Eftersom vi vill ha knappar som är något utöver de vanliga så finns de bara att få tag på i en viss mängd, sen är dom slut.
 Men, det är också det som är viktigt för oss, knapparna gör så otroligt mycket för ett plaggs utseende och det gör kläderna också unika , att de bara finns i begränsad upplaga.
Dessa knappar är av samma höga kvalite´som de vi har nu. Äkta vara ska det vara!


Nu är det dags för sängen.

God natt
Susanne