torsdag 24 maj 2012

Mitt i natten!

Så här mysigt var det när Susanne välkomnade oss mitt i natten med dukat bord.
Dom flesta hade nog sagt att vi hoppar middagen när det blev mitt i natten men inte Susanne, inte!

 
Det är såna här små roliga och oförutsedda händelser som man minns!
 


Här har Susanne och Conny gjort en dagbädd ovanpå köksskåp.
Jätte mysigt att sitta och läsa här eller bara ligga och slappa och ändå kunna titta ut.
Den blev snabbt vår favorit plats att inta kaffet på.
Så här skulle jag vilja göra hemma men vi har inget långt fönster där det skulle passa på samma sätt tyvärr.

 
Den här kaffe maskinen gjorde verkligen god Latte.
Jag har länge tänkt inhandla en kaffemaskin men jag har inte tyckt att kaffet smakar så som mina smaklökar vill ha det.
Jag vill ha riktigt varmt kaffe, det är nr 1.

Latten här var underbart god. 
Min yngsta dotter och jag var helt sålda på maskinen så nu har vi också inhandlat en likadan och jag är såååå nöjd.
Smidigt att mjölken hamnar i glaset eller muggen på en gång.


Så gott det smakar när man ställer fram frukosten så här fint.
Vi blev jätte inspirerade av Susannes frukost dukning så vi har ställt fram nötter och kanel och musli i glasburkar på samma sätt som här , hemma hos oss nu.
 




Helt nyplockade ägg från hönshuset.
Här under var det ägg med gulor som var enormt gula och äggen var självklart så goda!
Färskare än så här kan man inte få!

                                                        

Nu kan jag berätta att jag har gjort min 4:e behandling hos Rita på Salong Diangelo.
10,5 centimeter mindre är jag i omkrets nu!
Inte dåligt resultat tycker maken som är ingenjör.


Min äldsta dotter stod med en stund i går morse och tog bilder som ni snart kan få se.
Jag kan säga att jag själv är jättenöjd med resultatet! Snabbt och effektivt!
Jag har INTE ändrat på kosten något nu, jag har ätit sunt redan innan och jag äter på samma sätt nu med.
Har tyvärr inte kunnat spinna eller träna på ett tag, vilket Rita rekommenderade, jag är fortfarande inte riktigt frisk än från min förkylning.


Så, sammanfattningsvis kan jag bara konstatera att detta extra omfång har jag kämpat med i flera år och trots träning och bra kost så har det sista  inte försvunnit, det har suttit där sedan jag fått barn.



Välkommen till oss idag!
öppet 14.00-18.00
En kopp kaffe kan intas ute i solen.

Susanne