söndag 13 maj 2012

Mina Drömmars stad


En jätte lyckad dag fick vi i går hos oss på MarthaMildred. Vi hade helt fullsatt till sista stolen och det var väldigt roligt tyckte vi så klart.
6 stycken mannekänger med olika kroppar och åldrar visade upp kläder i ett högt tempo till fartfylld musik.

Efter visningen stod Vin & Ciabatta fylld med godsaker på bordet . Jätte många har kommenterat smörgåsarna, att dom var så goda och då vill jag här passa på att berätta att vi nästan vid alla såna här tillfällen tar smörgås tårta eller Ciabatta eller ost och grönsaksbuffe´från Smörgås verksta`n i Örebro . Det är så många som undrat så jag kan även här skriva ut deras telefon nummer:019-120070

Baginbox vinet med namnet Vernissage är bara i en helt underbar förpackning tycker jag.
Det var faktiskt en kund/ butik ( numera också vännina) som säljer våra kläder i skåne som skickade upp bilder på både svart, rosa och den vita förpackningen när hon fick veta att vi skulle ha modevisning. Jag visste faktiskt inte om att det fanns ett vin med den här förpackningen som ser ut som en handväska.

Perfekt nu att beställa till studenten eller födelsdagskalas etc.
Deras smörgåstårta som heter Bohuslänningen har varit jätte omtyckt så den kan vi verkligen rekommendera.



Vi var många som jobbade i går och vi hade även öppet extra länge så att alla skulle få hjälp med att hitta kläder och skor för att prova .

Jag kan bara säga Tack alla ni underbara gäster som kom och tack Anna-Karin, Elise, Nettan, My och Carina som alltid hjälper oss och är så proffsiga på alla vis.

Jag fick ett telefonsamtal i dag och en ny bokning av samma gäng önskades av en dam till en stor grupp kvinnor.


I dag har jag legat i sängen med feber och värk i hela kroppen och en gräslig hosta.
Jag har visserligen  varit ute i solen på förmiddagen för jag låg i en stol på altanen insvept i filt och hade sällskap av den äldsta dottern och njöt av att höra Helge Skog läsa Mina Drömmars stad av Per Anders Fogelström. Fast den har vi redan lyssnat färdigt på, nu är vi inne på den andra boken, En förvandlingens stad.
Hela den serien är helt UNDERBAR att lyssna på. Vi flyttade in till sovrummet och sängen när solen gick i moln. Satte på ny skiva och bara njöt av den fridfulla rösten.

För mig är nog detta med att lyssna på en ljudbok bland det mest rofyllda och avslappnande som finns. Och, som tur är så gillar alla det i vår familj.

Nu hoppas jag bli frisk till på Onsdag för då ska båda döttrarna och jag ner till Susanne som har butiken Nytt & Nött i Helsingborg , hon som rekommenderade vinet Vernissage. Vi ska ha en liten lill semester tillsammans och åka över till Danmark och bara ha roligt.

Om du ska åka till Helsingborg så passa på att besöka butiken som Susanne har för den är jätte fin och har en massa roliga annorlunda saker. Både gammalt och nytt!

Boutique Nytt och Nött

länk till Boutique Nytt & Nött


En fortsatt trevlig Söndag kväll önskar jag er Alla

Susanne