måndag 7 maj 2012

Fönster mot en annan värld



Tänk så annorlunda man kan inreda sitt hem. Jag har ju tidgare bloggat om annorlunda hus på utsidan, här kommer lite bilder från insidan.
Att sätta glas runt fönstren tycker jag var fint.
I vår sommarstuga var det spegelglas i små bitar runt både fönster och efter taklister och bänkskivor och ja, överallt egentigen i köket när vi köpte huset.
Det var en konstnär som heter Thomas Baccus som vi köpte huset av och han både var och är fortfarande väldigt orginell.

Det mesta detaljerna i vårat hus var till sin fördel, allra finast är vår öppna spis som är orginell i formen.
Men, i köket har alla glasbitar tagits bort och vi har renoverat det mesta till mer praktisk utformning, men, runt köksfönstret så sitter alla små spegelbitarna kvar och på ett härligt vis speglar sig sjön och himmlen i det så man får för sig att sjön ligger alldeles utanför fönstret.

Jag ska leta på en bild och visa hur det ser ut där vid ett annat tillfälle.

Här nedanför så kommer en rad bilder på hur man kan använda returmaterial på ett charmigt vis.
Recycling när den är som bäst!







En rolig ide´ att använda kannorna på!


Jag vet inte om jag skulle trivas på den här muggen eller inte?!




Jag tycker om den här bilden!





men, ett sånt här " spa" skulle ju jag också kunna åstakomma!

Jag har en vännina som också har såna här gardiner på sin altan, men hon har även stora , vackra tofsar som hänger där, hon skulle kunna placera en sån här tunna där, det ska jag tipsa henne om. Hon blev inspirerad till att ha vita tunna gardiner med maffiga tofsar utomhus när vi var till Tunisien för typ 2 år sedan så detta kanske kan inspirera henne att utöka hörnan.
Jag skulle gärna komma och sitta i badtunnan då!


Här fascineras jag av att just den röda färgen gör så mycket. Vore det inte för den glada färgen på huset så skulle det se ut som vilket vanligt litet skjul som helst.


Nu är det dags att sova.
Jag är trött i hela kroppen efter två spinningpass idag.
Klockan 12.00 Måndagar är det min favvo spinning instruktör John som alltid kör, då bara måste jag gå.

Sen, på Måndagkvällarna så är det en annan av mina favorit instruktörer Josefin som leder oss genom berg och dalgångar RPM kallas dessa spinningpass och det är också hur kul som helst. Så, Måndagarna blir det tufft!

God natt önskar jag er ALLA.

Susanne