söndag 27 maj 2012

Fina Innergårdar

Den här restaurangen bestämd vi oss för.

Jag har alltid älskat gamla fina innergårdar.  Förr målade jag ofta från vackra innergårdar och de flesta som jag målat har tyvärr rivits.

Men, här i Köpenhamn finns det massor med gamla, vackra hus och massor med mysiga spännande innergårdar.

Här fann vi restaurangen som vi ville inta kvällen middag på.



Jag är så förtjust i Köpenhamn så här skulle jag kunna tänka mig att bo.
Jag tror faktiskt att den här staden är en av mina absoluta favoriter.
Stockholm är en underbart vacker stad som jag alltid älskat med Köpenhamn känns mer avspänt och lättsam men är ändå lika vacker med sina gamla korsvirkeshus.


Vi satte oss först här ute men vi bad om ett bord där inne efter ett tag för det blev lite kyligt när man satt still och solen gått ner.

Här är alldeles folktomt på bilden , men efter att jag fotograferat här så promenerade vi lite mer , men sen bestämde vi oss för att gå tillbaka hit.
Då var det plötsligt fullt med folk både inne och ute.


Jag tycker det är så vackert med spelet mellan  ljus och skugga på gamla fina huskroppar och framförallt på fönstren.
Här har dom målat en jutesäck i ett fint rutmönster.


Nu ska vi fotografera nya kläder så nu hinner jag inte skriva mer för stunden.
Önskar er ALLA en Skön Söndag och till alla er som är mammor så önskar jag er en Fin Morsdag.

Susanne