fredag 27 april 2012

Missförstånd

En dag med full rulle från tidig morgon till sen kväll.

Den här fina burken med lock hittade Pernilla slängd ute i skogen där hon bor. Den används till kakor hos oss nu
I morgon kan man få sig en kaka till kaffet om man tar sig en tur till oss på MM.


Skjutsade mina döttrar till station tidigt i morse, dom skulle ta tåget till Stockholm för att få vara tillsammans bara de två och ha en heldag på stan.

Redan efter ca 30 minuter efter att tåget gått så ringde telefonen och den yngsta viskade  fram något knappt hörbart i  luren, " Mamma, vet du vad som har hänt?"
Hon lät så förskräckt så jag blev alldeles kall och tänkte, nu har det skett en tågolycka!

Sen bröts linjen.
Jag ringde upp men kom inte fram...
Till slut svarade hon.
men, VAD HAR HÄNT skrek jag.

Tom Cruise ska spela in Top Gun 2 efter 26 år!!!

Jag fattade ingenting? Jag trodde ända tills nu när jag hämtade dom att hon tyckte det var hel knäppt att återupprepa en sån bra film när han var så ung och snygg skådespelare då, för så längesedan , och att försöka sig på en ny upplaga på gamla dar!

Men, nej då, nu har hon förklarat sig lite mer.
" Det är ju SÅÅÅÅ BRAAA mamma, du vet ju att jag ÄLSKAR TOMPAN!? Varför skulle det vara hemskt då?

Jag upplyste henne om han han är 1 år äldre än hennes pappa!

På Centralstationen i Stockholm så satt dom och tog en smörgås i väntan på tåget hem nu i kväll och då kom Jonny Depp( annars har han väl en dubbelgångare) gående. Det vara bara de två som satt där och han gick alldeles bredvid deras bord sen vinkade han åt dom när han såg hur dom tittade på honom.  Dom är helt övertygade om att det MÅSTE varit han. Nu har vi googlat på honom för att se om det står något om att han är på Sverige besök. Nån som vet?

Nytt gott te jag druckit nu i kväll. Ni ser till och med vad det står på påsen att det innehåller här.



Ganska tidigt i morse kom en butik från Västerås , Chris & Lin för att titta på vår kollektion för att kunna göra en beställning.

Klockan 11.15 skulle jag infinna mig på en restaurang Svalan i Örebro. Jag var inbjuden som gäst på ett BNI möte.
Hon som bjudit med mig, Sofia Tungfelt som själv driver Aspholmens Wellness Club sms:ade att hon fått förhinder men att jag var anmäld och skulle gå dit i alla fall.

Det var ett bra och intensivt  möte med många trevliga nya människor som jag inte träffat tidigare.
Här ska kontakter knytas på kort tid, men gruppen träffas varje fredag så en hel del buisness sker nog tack vare sammankomster som denna.

Som medlem får man 3 minuter på sig att presentera sitt företag och som gäst 1 minut. Den minuten gick alldeles för snabbt!

Jag hittade själv flera nya kontakter som vi har användning av.


Har skickat varor till butiker och kunder och gjort order på en massa nytt och timmarna har bara sprungit iväg.

Tereza kom från Stockholm direkt till oss idag. Tillsammans har vi hållit på med produkt utvecklings arbete.

I dag har jag riktig träningsverk efter ett pass som var helt nytt för min del. Båda döttrarna hängde med på samma pass och det är kul att få träna tillsammans.
En pass med gummiband och hårdkörning för mage och armar.
Men, på nåt sätt så är det skönt med träningsverk tycker jag.

En riktigt skön helg önskar jag er ALLA.
Susanne