torsdag 12 april 2012

Mätt med Mått!



Nu ska det bli enkelt att äta rätt!
I går när jag var på Apoteket för att köpa Alvedon till sjuklingarna här hemma så föll min blick på de färgglada stora skedarna!
Vad skulle man ha dom till?
Läste på förpackningen, "Måltidsmåttet"!
Perfekt, då behöver jag inte ens fundera över hur mycket jag ska eller "bör" lassa på min tallrik!

Allt som man ska äta läggs upp bara i måtten , det står på varje mått till vad det ska vara. Ett mått för sås, ett för protein, ett för kolhydrater, ett för grönsaker.
Jag kan lätt konstatera att dom borde tillverkat detta mått för många år sedan, då hade jag sluppit mina överflöds kilon!!

Jag har tagit alldeles för mycket mat på min tallrik!

Jag återkommer med rapport om en månad. Då ska det utvärderas om det var värt 199:- eller inte!




Skön jacka/ kofta nu i Vår.
Dodge är namnet på den.



Jackan Dodge i jersey är en av de plagg vi säljer mest av, den är så enkel att använda både till vardags och fest. Jätte snygg till våra jeans Nice.




Här ser man byxan Nice i stretch jeans och jackan Nottingham i samma tyg. Under skymtar man blusen Edingburgh i grå/blå med vita prickar.
läs mer om jeansen
Läs mer om blusen Edingburgh
Läs mer om jackan Nottingham


En röd sko i skinn finns kvar i storlek 40.



En tuff och annorlunda sko som man lägger märke till. Gjord av återvunnet material.
Finns några storlekar kvar bara.



Vi har en klänning kvar i storlek M, sedan är alla slut.


Nu har vi blusar i alla storlekar hemma i den här modellen och färgen. 
Dom blusar vi har hemma nu är de sista som går att få, tyget är slut nu.


God natt önskar jag er ALLA
Susanne