tisdag 24 april 2012

I Dockskåps Världen


Har hittat bilder från underbara dockhus. Att jag valde dessa bilder är för att jag själv har just detta hus i min ägo sedan jag var en liten flicka.

Jag hade inga syskon och var väldigt, väldigt försiktig med mina leksaker och speciellt då med mitt dockskåp , så allt finns kvar välbevarat.

Min yngsta dotter som nu är tonåring är den som alltid älskat att pyssla i dockhuset och fortfarande så står det framme på en central plats i hennes rum i sommarstugan.
Varje sommar när vi kommer dit så börjar hon direkt att möbla i det.
Nu är det mer att designa  och inreda.
Inte leka!

Kanske en blivande inredningsarkitekt !?
Och, varje år så önskar hon sig något nytt i möbelväg till huset.
Men, nu är det dyra designmöbler som gäller. Små kopior på kända stolar etc.

När vi var till London så tittade hon och jag mycket efter möbler till vårat mini hus.
Till vår förvåning så fann vi att de möbler som var absolut snyggast var av svenskt varumärke.





Precis den här möblen har min dotter i sitt skåp.
Men, här ser vi att vi måste måla och tapetsera och sätta upp lampor för just belysningen är det som är pricken över i:et!

Även gardinerna är viktigt att hänga upp. Kolla på rutan i fönstret, den ser ut som frostat glas.




Ser ut som ett trendigt , riktigt vardagsrum.


Inbjudande sovrum!




Återigen kinstaterar jag att belysningen gör så mycket!



Vem skulle inte vilja bada här inne?



Här är bilder på sängen och hissgardinen som min dotter gjorde i går kväll.
Överkastet ska kantas så klart !


I dag är vi inbjudna av Länets Moderater , jag antar att det bara är kvinnor som kommer, för att ha modevisning av våra kläder. Det är på Behrn Hotell i Örebro vi ska vara. Det ska bli mycket trevligt.


Önskar er ALLA en trevlig dag.
Nu är det kaffe time!

Susanne