torsdag 19 april 2012

Enellys Burger Bar i Örebro.


I kväll blir det reklam för en nyöppnad hamburgerrestaurang!


Vi bor nästan "granne" med den nya

 hamburgerkedjan Enellys Burger Bar i Örebro.


Idag blev det sent på jobbet.  Vi hade mycket kunder och sen ville vi få väg alla beställningarna på en gång och när jag satt i bilen hem så ringde jag och föreslog det " Nya" stället som finns så nära oss.

Väl där så satt det en lapp på dörren att man inte kunde betala med kort idag utan bara kontanter gällde.
Vid disken så började jag rota i plånboken och konstaterade att jag inte hade mer än 50-kronor löst.
Jag frågade hur länge dom hade öppet för jag skulle åka och ta ut pengar.
"Nä, strunt i det , sa ägaren."
Du kan handla ändå.
Jag fattade ingenting???
Vi beställde och jag lämnade fram kort och körkort. Tänkte dom drar väl kortet på nåt vis.

Men, nej då, " kom hit någon dag när du känner för det och betala" svarade ägaren !!!
Men , herregud, du kan väl skriva upp mig i alla fall så du vet att jag är skyldig dig pengar , sa jag.
Behövs inte , litar på att du kommer tillbaka. 

Jätte gott , tyckte vi det var.  Jätte mätta blev vi. Mysigt därinne med bra musik i lagom hög volym.

Hit åker vi gärna och äter igen, och i morgon ska jag stanna och göra rätt för mig.

Nu är det dags att sova. Har kommit alldeles för sent i säng de sista dagarna.

God Natt önskar jag er ALLA.
Susanne 





“Nu öppnar den nya hamburgerkedjan Enellys Burger Bar i Örebro”!

120416 Lokalt --> Tillbaka
Den nya restaurangen är nämligen den första etappen i det som skall bli en kedja med en helt ny typ av hamburgerrestauranger som etableras i Sverige. Burger Bar blir en stor restaurang i 2 våningar på ca: 800m2 och drive in. Burger Bar ligger vid mässan i Örebro och ligger därmed nära motorvägen för resande.
“Unikt koncept”
Burger Bar blir helt unikt på flera punkter. Förutom grillade gourmetburgare med hemmagjorda såser kommer man servera husmanskost lunchtid och dessutom ges möjligheten att handla sin matlåda i drive in – bra för lunchgästen som har bråttom. Det kommer också finnas ett par mexikanska rätter på menyn samt en rejäl grillad 400 grams stek med klassiska tillbehör.
“Anpassat för gästen”
Lunchen kommer serveras redan från klockan 09,00 så att hantverkare och andra yrkesarbetare som börjar tidigt skall kunna äta en lagad lunch när det passar dem. Burger Bar har en stor parkering, stora ytor, gratis glass till alla barnmenyer, gratis kaffe till alla föräldrar och en ordentlig barnhörna för att familjer skall trivas.
Den stora valmöjligheten mellan rätter gör att man som gäst kan hitta ett alternativ till grillade burgare och ändå få god, lagad mat som går snabbt.
“Inte konkurrent, snarare komplement”
Grundaren till Enellys Burger Bar heter Adam och har jobbat i restaurangbranschen i 20 år. Under alla år har han drömt om en hamburgerrestaurang och förverkligar nu äntligen den drömmen. – Jag har lagat hamburgare hela mitt liv, alltid gjort mina egna hemliga såser och alltid fått mycket beröm för dem, så nu är det dags att låta mina hamburgare få spela huvudrollen på menyn, säger Adam.
På frågan om hur Enellys Burger Bar skall kunna konkurrera med de andra stora kedjorna svara Adam: – Under alla mina år i branschen har jag aldrig riktigt konkurrerat med andra restauranger, jag har bara kompletterat med det som saknats. Vi kommer aldrig bli en ren konkurrent då de andra faktiskt bara serverar hamburgare och inte har samma bredd av flera rätter som vi erbjuder, fortsätter Adam.
Det är precis som i vår slogan: Enellys Burger Bar, mer än bara Burgare, säger Adam och ler.


Enellys-textlogo-med-burgare-transp.png