måndag 9 april 2012

Alla vackra kakor!


Så här såg kakbuffén ut när den var orörd!
Vi räknade , och jag tror vi kom fram till 14 olika sorter!
Vilket kak kalas! Jag njöt verkligen av flera sorter till förmiddagskaffet.

Carina, Pernilla, Rebecca som är Pernillas dotter och min äldsta dotter My hade bakat alla dessa vackra kakor.


Rebeccas rosa och gula Maccarones är himmelska både till utseende och smak! Underbart! Hon bakade dom mer "moderna" varianterna.


Ingefärskakan var så god. Sån har jag inte ätit förrut.
Carina hade plockat fram recept på gamla godingar som min mamma gjorde, som typ shackrutorna och
Brysselkex ( dom turkosa) vattenkaka mfl.

Shackruta

hallongrottor


vattenkaka

Brysselkex


Chokladcookies och muslikaka 



Kolakakor är en av min stora favoriter.
Hårda och så goda.


Vi hade bakat så mycket så räckte och blev över så under de närmaste veckorna så kan det tänkas att man får en hembakad kaka till kaffet när man kommer till oss.

Nu i veckan så är det leverans av kläder , och det är verkligen efterlängtat för vi har nästan tomt nu.
Så, ta en sväng till oss nu i veckan och kika vad vi har fått in!


God natt önskar jag er .
Susanne