måndag 19 mars 2012

Securitas Larmar!

Jag är ingen vän av fortkörning, det vet ALLA som känner mig väl, men, gisses vad fort det gick när jag körde hem häromdagen från Jobbet!





Vi satt i möte med kaffe & dopp med vår äldre mentor Margareta som är typ runt 80 år och hur "vital" i skallen som helst! Om jag vore hälften så aktiv som henne på alla plan så vore jag nöjd!

Hon har alltid en massa ideér och upptåg åt oss, mannekänguppvisningar som hon bokar in oss på etc.
Hon sitter inne på massor med kontakter,
Butiker hittar hon också åt oss.

Ja, nu satt vi där och hade trevligt och då ringer telefonen.
Min äldsta dotter skrek i luren att Securitas Direct har ringt hennes far/min man flera gånger, men han sitter i Västerås och jobbar så det gick inte så fort för honom att ta sig hem!
Dom hade hört av sig till henne med och jag hade inte hört att det ringde, så ,jag satt där i godan ro.

Larmet varnade för rökutveckling!

Gisses vad man hinner tänka mycket på så kort stund när det gäller.
Jag som alltid kör så sakta, min man säger att " en vacker dag blir du stoppad och får parkeringsbot", men , nu skulle han suttit bredvid!
Det var en "rallykärring" vid ratten!

Och, det ända jag tänkte på var KATTEN!
Inget annnat hade betydelese i det läget, bara katten som jag visste var ensam hemma.

Jag kunde knappt svälja, kände hur hela hjärtat och kroppen knöt ihop sig. Jag var så himla rädd för vad jag skulle möta för syn. Hela huset i lågor?

Väl hemma med ett enda kliv upp för trappan så öppnades dörren av en mycket förskräckt tonåring! ( den yngsta dottern)

Mamma, jag och mina kompisar skulle göra fattiga riddare och vi brände vid och larmet har gått och det har tjutit i hela huset.........

Förlåt, mamma, du ser alldeles chokad ut!

Vilken lättnad! Vad gjorde de,t att det vällde ut rökdoft från både dörrar och fönster, katten var vid liv!


Ha en härlig Måndag.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar