söndag 25 december 2011

Juldags stök!



En hälsning från oss alla i familjen till er ALLA .




 Så här blev våra spritsade och hemmagjorda pepparkakor. Döttrarna gick verkligen loss på spritsen och jag blev slutligen den som fick baka ut degen. Och åt deg gjorde jag som aldrig förr. Maken fick åka upp till affären och handla en ny deg för den första stoppade vi i oss utan att ens ha börjat kavla!
Men, som den äldsta sa: degen är godare än kakorna så då tycker jag vi äter det som är godast eller hur mamma?
Ja, så vi delade degen och åt upp den!













  De här små tomtarna är det första som jag plockar fram som julpynt. Jag har nog 10 stycken och alla ser olika ut och inte en ända skulle jag vilja bli av med.. Jag bara älskar dom!
Det är Marika eller Mika keramik som hon kallar sin keramik som tillverkat dessa, det är samma person som drejat mina kaffekoppar och latte muggar som jag sålt i många år och som vi förmodligen kommer att ta in i vårat sortiment i framtiden.

I dag har vi städat och möblat om. Jag älskar att hålla på och dra runt och ändra. det var längesedan vi hade tid för detta så det var med stor iver som jag försökte övertala maken vid frukosten att i dag passade det alldeles utmärkt att möbla om!
Han var mer för att ligga i soffan och kolla TV . Spela kort kunde han sträcka sig till att göra.
Men, idag var det tre av det kvinnliga könet mot en man, så han hade inte en chans!

Nu har vi då konstaterat att mannen i huset har mycket att stå i!
Det behövs nya tapeter och ny målafärg i båda döttrarnas rum.
Ja, vi ska  förstås vara med och tala om hur det ska se ut när det är klart och så men maken får stå som huvudansvarig för själva grovgörat tycker jag!
Var man på rätt plats är mitt motto!

Nu är det gemenskap framför TV:n som gäller. Vi har tre förslag på filmer. Vi såg på Gudfadern 3 sent i går natt så jag tycker vi ska se 1:an nu även om det är fel ordning.
Sen har vi Harry Potter som förslag , den kan man se hur många gånger som helst och maken tycker Hitch, som är hans favoritfilm, den säger han jämt om vi frågar honom vad vi ska se på!
Nu frågar vi inte honom så ofta för vi vet vad han svarar men nu i kväll får nog han bestämma, han har varit så uthållig och munter hela dagen trots att han fick slita hund en Juldag!

En fortsatt skön Juldags kväll önskar jag er ALLA.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar