lördag 19 november 2011

Förberedelser inför 1:a Advent




Martha Mildreds silver smycken designade i samarbete med silversmeden Peter Jonsson, se zilverzmen.se
klicka här

Översta bilden visar hängsmycket Circle som passar ihop med vår kollektion som går i retro stil.

Vi har valt just cirkeln som signum för höstens och vårens kollektion.

Hängsmycket är 6,5 cm X 4,8 cm.
Finns att få i 80 cm silverkedja eller läderrem.( Kedjan är lätt att ta av själv om man önskar kortare.)



Här visar bilden våra  örhängen som mäter 5,5 x 3,8 cm. Det finns även en mindre variant.






Vi har varit hos en blomstergrossist idag och lagt order på blommer och grönt som kommer att finnas att handla till nästa helg.

Vilken tur att jag råkade se en skylt när jag stod och smaskade på en klubba som jag fått inne på  Arkitektkopia i går där stod PENNING & VAN STIJN.
Det var precis ett sånt ställe som jag skulle åka till fast en bra bit utanför Örebro och nu fanns det ett nyöppnat ställe mitt framför näsan på mig.

Rekogneserade på egen hand vad som skulle vara lämpligt för oss inhandla.
Idag har vi varit dit tillsammans Pernilla och jag.

Nu är vår order gjord och det var en fröjd att få botanisera bland alla vackra blommor.




Stjärnflockan i sin enkelhet är ljuvlig!


Men, dessa rosor är nästan oslagbara tycker jag!



Gröna rosor var nåt nytt för mig!


Underbart med alla dessa fäger på hortensian.


Tänk att ha det här fånget med hyacinter i en vas på bordet!




Tulpaner i alla varianter är min absoluta favorit blomma!








Kålblomman ser nästan ut som rosor här.




En riktigt trevlig Lördags kväll önskar jag er ALLA.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar