torsdag 6 oktober 2011

Man tager vad man haver



Härom kvällen så ringde den yngsta hem när hon satt på cykeln. Åh! vad jag fryser, jag skulle ha behövt vantar. Nu skulle vi haft ett badkar, mamma.
Ja, badkaret som jag använde minst en gång i veckan tyckte maken var onödigt så det åkte ut för ett par år sedan vid renoveringen av badrummet.
Hm, synd att jag inte hört Maria Montazamis ( från Måndagens avsnittet av Hollywood fruarna) kommentar innan renoveringen angående att man ska stå på sig om man gillar nåt väldigt mycket......

Då hade vi haft ett badkar att krypa ner i MEN, nu har vi inte det så då" tager man vad man haver"!



Här ser man förresten SPA avdelningen på hotellet som vi var på för ungefär ett år sedan i Tunisien. och här är hon som fryser! Fast inte här på bilden.

Jag hämtade det undanställda fotbadet, värmde vatten i vattenkokaren och blandade det alldeles" lagom" varmt!

Flyttade in en skön och vilsam stol, men jag fick prova med flera stycken som sen visade sig var för stora för badrumsdörröppningen ( det blev ett långt ord).

Sen ångade jag på med varmt vatten i duschen så att man skulle få den rätta feelingen. Släckte ner vanlig belysning och sen tände jag en massa levande ljus.
Vips så var det ett mysigt SPA rum!
Och unga damen klev in precis i samma ögonblick som jag var färdig med alla förberedelser.

Du är bra på att göra vardag till fest mamma, sa hon!

Sen ångade vi på där inne, gjorde ansiktsbehandling, inpackning i håret och bara myste.




Det är så lite egentligen som behövs för att förgylla dagen. Här är min favorithörna i köket där jag tillbringar mycket tid. Jag till och med sitter där och äter frukost vilket jag precis gjort nu. Kaffe stunden på fömiddagen då jag jobbar hemifrån intar jag alltid i den här gamla ärvda fotöljen från farmor.

Tid, det är egentligen det som är en av huvudingredienserna i recepten som vi bygger våra liv av!



En trevlig Torsdag önskar jag er ALLA

Susanne






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar