fredag 21 oktober 2011

Fönster mot yttervärlden



 

Fönster mot yttervärlden kan man se ur olika perspektiv. Den ena är den snabba information som vi får utifrån om allt som händer runt om i världen. Som till exempel händelsen igår som påverkar så många människor i  världen. Blixtsnabbt, nästan i samma minut som det skedde på andra sidan jordklotet, att Libyens diktator Gadhafi var dödad , lika snabbt hamnade händelsen hos oss, hos mig. en läsvärd blogg om just omvärlden

Men, jag vill här visa en annan sida av fönstret mot yttervärlden. Ljuset som släpps in och ut i våra hus.
Hur viktiga våra ljusgluggar är för både hälsa, själ, men också för en fasads skönhet eller oskönhet.

Här visar jag i allafall mina olika fotografier som jag tagit vid olika tillfällen och dessa bilder tillför skönhet till sina hus.



Så här fina fönster är det inne på Asperum i Karslund i Örebro,

Asperum, klicka här för mer info.










Kyrkfönster i London.






På fika hos bekanta i Stockholm.
Här kan man snacka om vackra fönster!


Husfasad i London.


En vacker spegling i fönstret.


Utsikt över Riga stad.



Här är det en husfasad från Riga som är så vacker. Vilket enormt arbete som ligger nedlagt på den sirliga inramningen av fönstren.




Fina fönster i Köpenhamn.


Här är också från Köpenhamn, det ser så inbjudande ut. Snygg inramning med betong.



Så här skulle jag vilja ha på vårat hus, men maken och jag delar inte den åsikten, vi får se om det går att övertala honom till en liten ranka, den behöver inte vara stor alls! det är bara att HAN håller efter den!

Önskar er ALLA en härlig fredag.

På Söndag har vi öppet hos oss på MarthaMildred 11.00-.18.00
Varmt välkommen på en fika och en liten titt!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar