torsdag 18 augusti 2011

Hurra vad kul det är med Bungypump!


Nu ska jag i säng tidigt. Har jobbat intensivt hela dagen Pernilla och jag och fått massor uträttat.

Jag har köpt nya stavar! Maken som nyss kommit hem från Bagdad trodde jag blivit galen som betalat 1250:- för ett par stavar!!
Men, så roligt det är att gå med dom. Det blir en helt annan träning. Jag har aldrig varit riktigt genomsvettig när jag gått med vanliga stavar men nu är det andra bullar som gäller!

I går gick jag med min underbara granne som man blir glad av bara man ser henne, som mina döttrat säger.
Vi gick en riktig lång promenad i ett snabbt tempo och matade ner stavarna i botten hela tiden.
Nu stod det på en liten lapp som medföljde stavarna att man kan gå i ett intervall tempo men den lilla texten läste inte jag förrän sent i går kväll. I natt har jag haft träningsverk överallt känns det som så jag hade svårt att sova till och med. Visste inte på vilken sida jag skulle ligga.

Men, idag tog jag och Olivia en ännu längre promenad 11160 steg visade stegmätaren på och det känns riktigt bra i kroppen. Nu är ju det ingenting för de flesta men för mig är det bra , jag som inte motionerat så värst mycket sista tiden.
Skönt att komma igång!
Det bästa med stavgång är i alla fall att man hinner lösa jordens alla problem samtidigt som man tränar om man nu har turen att gå med en trevlig gå kompis. Då längtar man till tränings stunden.

Vilket härligt väder det har varit nu ikväll. Det är lika skönt med en varm sensommar kväll som en härlig vårdag tycker jag.
Precis som på våren när sommarens förväntning ligger i luften så är det spännande att se vad hösten har att ge.

I morgon är vi bjudna på kräftskiva hos goda vänner och det ser vi framemot.
Hösten kan vara underbar!

Hoppas ni alla får en skön sömn.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar