måndag 18 juli 2011

utflykt till Stora Sundby slott

Vi skulle åka på utflykt till Julita och passerade en skylt på vägen dit där det stod Glashytta, Öppet!
Sånt tycker jag är skoj!
Det tycker INTE maken så han blåste bara förbi trots mina höga tjut att han skulle stanna.
Jag är envis och efter att ha skällt en stund om hur ospontan han är så vände han bilen.
Där i glashyttan fanns det mycket vackert att se på.
Maken fann naturen utanför intressantare.
Det var faktiskt tur att han och den älsta , som också var med på utflykten genomsökt naturen lite för rätt var det var så syndes ett stort ,vackert törnrosa slott på lagom avstånd.







Stora Sundby slott är ett trevligt utflyktmål på lagom avstånd från Örebro.
Tänk att detta är ett privat bostadshus.
Tänk att få bo så här!














Åh! Nu sprider sig en ljuvlig doft. Den älsta dottern har bakat mina älsklingskakor, skurna, hårda Kola kakor, receptet är hämtat från den klassiska " Vår Kokbok" och kakan är sååååå god!
Mördegen som kakan består av är om möjligt ännu godare.
Vi väntar fika gäster till eftermiddags kaffet.

En skön dag önskar jag er ALLA
Susanne























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar