fredag 22 juli 2011

I närliggande miljö finns både smått och gott

Nu har jag jobbat hela dagen ihop med Pernilla. Vi har fått massor gjort och har kommit en bra bit på väg. Men allt tar tid när man ska jobba med att göra en ny sida där vi snart ska visa upp vårt nya märke MarthaMildred.

Vi gjorde avbrott i arbetet med att gå en riktigt lång och rask promenad runt andra sidan sjön till en kulturhistorisk ruin som heter Kägleholms slotts ruin. Där gick vi in i ruinen och tittade. Tänk vad häftigt det hade varit om slottet stått kvar där som förr i tiden.

Det finns en fin kyrka där, Ödebykyrka som under sommaren har trevliga musik framträdanden av kända och okända musiker/sångare.

Bilderna som jag skulle visa från ruinen hittar jag inte men jag har hittat svamp härom dagen alldeles utanför min husknut och dessa läckerbitar tog jag kort på.
Nu är det så att jag ALDRIG plockar svamp själv utan jag hade med mig en god vän som är bevandrad i allt som hör med mat till så det var hon som sa var jag skulle böja mig ner och leta!

Ja, inte tusan har vi kantareller precis här sa jag när hon gick utanför min tomtgräns bara men tji fick jag!
En underbart god smörgås blev det till oss alla.


Här är utsikten vi hade när Åsa rensade svampen. Jag hjälpte till lite. Det är någon av våra barn som åker wakeboard där ute på sjön.


Sen hade våra goda vänner med sig detta fat till oss som kvällsvicking. Massor med smått och gott!


Oj, vad det blixtar och dundrar ute. Hela himlen lystes för nån sekond sedan. Jag sitter och tittar ut i nattmörkret och tycker det är så mysigt att vara uppe sent på natten och skriva men nu är klockan 2.30 och det är nog dags att sova.

En god nattsömn önskar jag er ALLA.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar